Translate

Sahabat Bapak

Saturday, January 5, 2013

Bercolor blocking di ambang tahun baharu 2013

Malam 31 Disember lalu, syarikat Bapak mengadakan majlis perjumpaan tahunan di Restoran al-Rawsha berhampiran Bulatan Kampung Pandan.

Sebagai petugas yang sudah 'hilang' dari ibu pejabat sejak 6 tahun lalu dan baru cuti MC lama, Bapak rasa perlu tunjuk muka.

 Mulanya Bapak mati kutu juga sebab temanya color blocking. Nasib ada Orang Rumah Bapak sukarela pilihkan warna dan pakaian serta kasut yang sesuai dengan Bapak. Walaupun sebenarnya Bapak segan nak pakai..huhuhu...

Dipendekkan cerita, selain melayan hiburan dan celoteh malam tu daripada pengacara majlis Sakina dan Muaz serta nyanyian Alif Aziz dan Baizura Daud, kami layan nasi haneeth ayam dan kambing biri-biri.

Ada juga beberapa hidangan lain seperti roti Lebonan, kebab dan Humus. Sebab bagi Bapak makan nasi Arab pada waktu malam adalah satu nutrisi yang sangat 'berat', Bapak jamah sikit- sikit je.

 Waktu yang lain menyaksikan bunga api yang di pasang di KLCC dan Menara KL dari tingkat 2 restoran tu pula, Bapak cuma melihatnya dari luar restoran. Kaki baru nak baik, tak larat nak naik tangga banyak-banyak.Lagi pun sebelum tu dah naik ke tingkat atas untuk solat di surau.

Nama Bapak terakhir diumumkan untuk menang cabutan bertuah. Bukan hadiah utama Vespa berharga RM12,000 tu tapi basikal budak jenama Le Run. Walaupun warna pink, Ilhan cukup berkenan.

 Dah ada basikal sendiri, tak payah rebut dengan abang Khalish walaupun kaki dia tak berapa nak sampai pun kat pedal nak kayuh basikal..hehe

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails