Translate

Sahabat Bapak

Thursday, October 15, 2009

Road Show Raya Khalish 6

Sabtu lalu, Khalish dibawa pertama kali ke Pulau Pinang. Destinasi kami ke rumah Liza di Bukit Gedung. Misi utamanya selain datang beraya ialah menziarahi kawan Khalish, bayi sulung Liza, Muhammad Aqil Ar-Rayyan yang baru lepas pantang.

Liza ni kawan baik Orang Rumah Bapak dan pernah seopis ngan Bapak semasa Bapak bertugas kat ibu pejabat di Kuala Lumpur dulu.

Tapi sejak awal pagi lagi mood Khalish hari tu tak baik. Asyik merengek jer. Sampai di Jambatan Pulau Pinang, rengekan Khalish semakin kuat. Puas ibunya memujuk (masa tu Khalish nak masuk umur 5 bulan, memang dia akan meragam sikit setiap kali nak naik bulan, tak tahulah kenapa...)

Lama gak melepak kat rumah Liza. Mood Khalish masih tak baik, nasib baik kurang merengek sikit. Kalau tak minum susu, dia tidur ngan posisi kegemarannya meniarap.

Aqil pula seperti kebiasaan bayi yang baru lahir, kalau tak minum susu, tidur. Oleh itu, Khalish dan Aqil tak pernah bertentang mata, kalau seorang terjaga, seorang lagi tidur. Begitulah keadaannya dari kami mula sampai hinggalah berangkat pulang.

Sebab mood Khalish kureng sikit hari tu dan kesuntukan masa, beberapa perancangan untuk menziarah rumah saudara-mara lain dan berjalan-jalan di sekitar Pulau Pinang terpaksa dibatalkan.
Kami cuma singgah ke Padang Kota Lama, bungkus pesembur,sambar jeruk sikit dan ambil gambar sekeping dua.

Masa bergambar tu, walaupun muka Khalish masih masam tapi elok je tak merengek. Siap dia posing lagi...hehhe...

16 comments:

  1. syok aa khalish dpt jejalan.kena dukung lagi tu.hihi

    ReplyDelete
  2. bagai menatang minyak yg penuh...

    ;)

    ReplyDelete
  3. Mr Penyu,

    Khalish memang suka kena dukung. Kalau letak kat alat bantu lain, biasanya tak leh lama pasal dia rimas...

    ReplyDelete
  4. Intan,

    Bapak masih belajar..memberi yang terbaik buat Khalish...

    ReplyDelete
  5. Jauh sudah perjalanan Khalish....walaupun belum reti berjalan...

    ReplyDelete
  6. ckLah,

    pasal belum reti berjalan, Khalish suka didukung. bila Khalish ada 'kaki' nanti, Bapak takut x terkejar pulak..heheh

    ReplyDelete
  7. wah..ni nt dh besar mesti cerita kt member

    'weh..aku dah pusing satu malaysia ni'

    hehe

    ReplyDelete
  8. Wan,

    belum abis lagi pusing satu malaysia ni, banyak lagi tempat Khalish plan nak gi...heheheh

    ReplyDelete
  9. Kalish suka jalan2 tepi pantai ya... releks jer duduk atas perut ayah tu...

    ReplyDelete
  10. tang duk atas perut ayahnya, Khalish memang suke...hehhe

    ReplyDelete
  11. http://1steleven.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. maxx,

    thanks 4 ur info. i follow...

    ReplyDelete
  13. Khalish tu sebenornye, dah tak sabo nk pandai jalan tu...heheheh

    Kalo dia dh pndai jalan esok, siapla bapak nnti...agagagag

    ReplyDelete
  14. Kak Yan,

    Bapak tgh training kumpul stamina menunggu saat Khalish mula 'ada kaki'..hehheh

    ReplyDelete
  15. alahai..kiutnya khalish. Macm anak buah ena, Iman..umur pun lebih kurang sama. Iman pun suka jejalan..ley geng ngan khalish ni ;)

    ReplyDelete
  16. Ena,

    bolelah Khalish geng ngan Iman nanti, dah sama hobi...heheh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails