Translate

Sahabat Bapak

Monday, October 5, 2009

Road Show Raya Khalish 4

Tempoh empat hari beraya di Melaka digunakan untuk ronda-ronda sekitar negeri itu untuk menziarah saudara-mara dan sahabat handai mana yang sempat. Antaranya di Alor Gajah, Masjid Tanah, Duyong, Alai dan Sungai Udang.

Sebab beranak kecil, semua bakul susu dan tilam diangkut sama masa bertandang ke rumah orang itu. Khalish pula jenis tak kira, kalau dah mengantuk sangat, masa beraya pun dia bantai tidur asalkan ada tilam ataupun bantal.
Khalish tengah cari mood nak tidur

Khalish ni jenis tidur meniarap. Dia akan pusingkan mukanya ke kiri dan ke kanan cari mood tidur. Dengan cara itu, tanpa perlu didodoi lama, Khalish akan tidur sendiri. Ramai yang tegur stail dia tidur, ada yang puji, ada yang terkejut, ada juga yang rasa pelik.

Entahlah, sejak pandai meniarap masa usia dua bulan setengah, memang Khalish suka tidur meniarap. Malah tidurnya lebih lena kalau tidur meniarap daripada dalam buaian. Risau juga takut muka dan hidungnya tak tersembam tapi biasanya dia pandai kawal sendiri.
Khalish tidur tanpa hiraukan ibunya yang asyik berposing

Sesudah empat hari di Melaka, kami pun pulang semula ke Ipoh. Sampai di pintu pagar pada kira-kira pukul 3 petang, jiran terus terpa jemput rumah terbuka di rumahnya pada sebelah malam.

Berayalah pula Khalish di rumah jiran kami. Kami tak dapat lama, pukul 9 malam, mata Khalish berkelip-kelip bagi signal nak tidur. (letih agaknya jauh perjalanan...)

6 comments:

  1. bapak..

    bnyknya roadshow si khalish ni..hehe

    kecik2 dh jln2 merata..

    ReplyDelete
  2. Sakan khalish beraya...Tentu banyak kumpul duit raya..hehehe..


    Anak-anak kak tirana pun suka tidur meniarap.

    ReplyDelete
  3. Wan,

    tak abis lagi siri road show raya Khalish nie..heheh

    ReplyDelete
  4. Kak Tirana,

    kiranya sepesen lah Khalish ngan anak-anak Kak Tirana..heheh

    ReplyDelete
  5. anak pB semua pB ajar tidur meniarap

    sudah nak terkejut

    ReplyDelete
  6. Kak pB,

    memang Khalish terkejut masa tidur meniarap. agaknya itu antara kebaikannya selain menguatkan otot dan mengelakkan kembung.

    apatah lagi baby yang tak suka berbedung cam Khalish..heheh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails