Translate

Sahabat Bapak

Sunday, May 20, 2012

Chelsea juara Champion League

 Pelaburan lebih satu bilion pound sterling Roman Abramovich untuk merealisasikan impiannya memenangi piala Champion League sejak hampir 10 tahun lalu akhir tercapai pagi tadi.

Chelsea menewaskan Bayern Muchen menerusi penentuan tendangan penalti 4-3 selepas terikat 1-1 dalam permainan 120 minit yang turut menyaksikan Arjen Robben gagal menyempurnakan penalti pada minit ke-95.

Kuda tua, Didier Drogba muncul wira membawa Chelsea muncul juara kejohanan yang terprestij buat kelab bola sepak Eropah itu.

Dia menyempurnakan tendangan penalti terakhir yang menjadi penentu selepas pemain tengah, Bastian Schweinsteiger sebagai pengambil tendangan penalti kelima Bayern sebelum itu gagal melakukannya.

Drogba juga menjadi penyelamat apabila menjaringkan gol penyamaan pada minit ke-88. Bayern mendahului dengan jaringan Thomas Muller pada minit ke-83.

Penghargaan buat pengendali sementara Chelsea, Roberto Di Matteo yang menjalankan tugasnya dengan baik. Adakah Abramovich akan mengiktiraf jasa Di Matteo dengan melantik beliau sebagai pengurus tetap Chelsea untuk musim depan? Berdasarkan rekod lalu, jawapan hampir 99 peratus, tidak...






2 comments:

  1. akhirnya..
    menjadi milik chealsea juga...
    hehehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails