Translate

Sahabat Bapak

Friday, May 18, 2012

Melatih Khalish & Ilhan mencintai buku

Ini kisah awal bulan ini tapi Bapak nak cerita juga memandangkan blog ini dah lama terperam..heheh..
Kisahnya awal bulan ini, kami membawa Khalish dan Ilhan ke Pesta Buku Antarabangsa. Kali pertama buat Ilhan dan kedua buat Khalish, tapi masa pertama kali tu, usia Khalish rasanya tak sampai setahun dan tiada kaki lagi.

Cabarannya setiap kali bawa berjalan, Khalish dan Ilhan tak leh fokus di lokasi sama dalam jangka masa panjang. Tak nak berhenti, nak berjalan sahaja non stop...
Oleh itu, sampai sahaja di PWTC, perkara pertama dilakukan ialah kasi diorang kenyang dulu di medan selera di sebelah Sungai Klang.

Kemudian baru kami berpusing dari satu gerai pameran ke gerai pameran. Mula-mula bahagian Orang Rumah Bapak dulu. Buku-buku untuk Khalish dan Ilhan yang telah dikenalpasti sebelum ini juga dapat dibeli.
 Setengah perjalanan, kami berhenti memberi Khalish dan adiknya berehat; makan coklat. Nasib baik kali cuma dua tingkat, tak perlulah memerah stamina mengawal dua adik-beradik ni.

Selepas itu baru giliran Bapak mencari buku yang dikehendaki, tapi tak boleh lama sebab Ilhan sudah mula buat perangai. Selepas keluar dari PWTC, baru Bapak perasan ada beberapa gerai pameran yang dilist out nak pergi, tak dikunjungi..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails