Translate

Sahabat Bapak

Tuesday, December 29, 2009

Kehidupan Malam Ipoh

Setelah beberapa kali tertangguh, akhirnya adik keempat dan bongsu Orang Rumah Bapak, Azam dan Umai berkunjung juga di rumah kami di Ipoh pada musim cuti sekolah ini.

Sebenarnya Bapak dan Orang Rumah Bapak pernah berjanji untuk membawa mereka ke Lost World of Tambun (LWOT) tetapi sebab banyak kali tertangguh kami pergi dahulu. (lihat entri Petting Zoo LWOT).

Tapi janji tetap janji, sehubungan itu kami merancang untuk pergi ke situ buat kali kedua dalam jangkamasa tak sampai sebulan bersama-sama Azam dan Umai pula.

Namun kita hanya merancang, Allah yang menentukan. Pada hari sepatutnya kami ke LWOT, Azam mempunyai temu janji pemeriksaan mata di Hospital Melaka.

Mahu tak mahu terpaksalah dia pulang awal dan tinggallah Umai keseorangan untuk bersama-sama Bapak dan Orang Rumah Bapak.

Apa nak buat tiada rezeki Azam ke sana tapi Bapak tak sedap hati pula. Oleh itu malam sehari sebelum dia berangkat, kami membawa Azam dan Umai menikmati kehidupan malam Ipoh.


Dua destinasi dituju iaitu Dataran MBI dan Gerbang Malam.

Kami menikmati makan malam di salah satu daripada deretan gerai yang terdapat di Dataran MBI. Gerbang Malam pula merupakan pasar larut malam ala Uptown.

Pada minggu pertama Bapak mula menjejakkan kaki ke Ipoh lebih 3 tahun dulu, boleh dikatakan hampir setiap malam melepak di dua lokasi ini. Pada masa itu bagi Bapak, Dataran MBI dan Gerbang Malam adalah antara beberapa kerat tempat yang menghidupkan kehidupan malam Ipoh yang agak suram.

2 comments:

  1. hehehe..Khalish pun sama naik jalan malam2 ye...Baik dia..tak menangis pun..

    ReplyDelete
  2. Kak Tirana,

    Khalish kalau bab berjalan memang dia suka..hehhe

    mata kuyu terus cerahlah kalau nak berjalan2 ni..heheh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails