Translate

Sahabat Bapak

Tuesday, November 29, 2011

Kenduri Kahwin Siti

Bapak sekeluarga baru pulang dari Melaka. Kiranya misi 2 dalam 1, balik kampung di samping menghadiri majlis perkahwinan sepupu Bapak, Siti; (anak ketiga Mak Ngah, kakak Mama).

Orang Rumah Bapak, Khalish dan Ilhan balik seminggu lebih awal ikut Apak (bapa saudara) yang tinggal di Pulau Pinang. Bapak menyusul kemudian..
Kami datang makan je ke kenduri Siti (nak tolong, beranak kecil..alasan..heheh). Dalam majlis berinai besar malam Sabtu lalu, dapatlah juga Mama dan Ayah yang baru sampai dari Petaling Jaya melepas rindu berjumpa cucu-cucu mereka.

Bapak sekeluarga sampai agak lewat juga, pengantin dah nak berarak masa tu. Sedang menyuap makanan, diorang bakar mercun. Sentap juga Bapak tapi teruskan makan walaupun kamera dah bersedia di sebelah..heheh..

Esoknya, Bapak dan Orang Rumah Bapak bawa  Ilhan sahaja ke kenduri kahwin Siti. Tengah hari tu Khalish tidur lena tak nak bangun-bangun. Tinggallah dia dijaga Mak Su dia..
Oleh kerana risau Khalish akan mengamuk ayah dan ibu dia tiada di sisi, kami pulang awal. Sampai di rumah, Khalish yang dah siap dimandikan Umai (adik bongsu Orang Rumah Bapak) rilek je. Dengan tersengih-sengih dia menyambut kepulang kami dengan berkata : " Ha, dah balik pun!".

Bapak dan Orang Rumah Bapak ketawa serentak, Ilhan keliru tapi buat muka bangga sebabayah dan ibu bawa dia jalan sorang-sorang je...heheh..

Lagi gambar di imejcerita.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails