Translate

Sahabat Bapak

Monday, July 9, 2012

Lawatan sambil belajar + ambik periksa ke Alor Setar

Baru-baru ini kami berkunjung ke Alor Setar. Tujuan sebenarnya untuk menemani Orang Rumah Bapak menduduki peperiksaan SPA. Agak kontroversi juga kerana pusat menduduki peperiksaan ditukar dari Inspin ke Wisma Persekutuan pada saat-saat akhir tanpa memaklumkan terlebih dahulu kepada calon.

Kesannya daripada lebih 50 calon yang sepatutnya mengambil peperiksaan itu tinggal 11 sahaja yang tinggal termasuk Orang Rumah Bapak. Itupun setelah jenuh menghubungi pengawai SPA negeri dan Putrajaya yang agak payah angkat telefon awal-awal pagi. Mereka juga terpaksa dikurantin setelah lewat mengambil peperiksaan lebih sejam.

Tahniah kepada Orang Rumah Bapak kerana agak berdikari menyelesaikan isu itu bersendirian sebab selepas menghantar beliau ke Inspin pada pukul 8.30 pagi, Bapak terus membawa Khalish dan Ilhan ke Menara Alor Setar.

Apa pun dugaan kecil itu tidak menjejaskan kami sekeluarga daripada menjelajah sekitar Alor Setar. Bandar raya yang sebelum ini sekadar jadi tempat persinggahan kami sewaktu menziarah rumah saudara-mara di sekitar Kedah, Perlis dan Langkawi.

Antara lokasi yang dilawati

a) Rumah Kelahiran Mahathir


b)  Laksa Din Kuala Kecai

c) Menara Alor Setar

d) Muzium Diraja Kedah

e) Balai Nobat

f) Rumah Merdeka

g) Pekan Rabu

h) Muzium Negeri Kedah

2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails