Translate

Sahabat Bapak

Saturday, January 2, 2010

Mari Makan Aiskrim Percuma!


Sejak 14 tahun lalu, setiap kali 1 Januari mesti ada aiskrim percuma untuk penduduk Ipoh.

Kilang Wonderful Creamery (M) Sdn. Bhd. yang terletak di Kawasan Perindustrian Jelapang akan menyediakan kira-kira 900 liter aiskrim untuk pelanggannya secara percuma.

Biasanya ramai yang akan menyerbu ke kilang tersebut sejak awal pagi lagi, ramai tak ramai adalah lebih 10,000 orang. Macam pesta pula rasanya.

Selain dapat makan aiskrim percuma, orang ramai juga boleh beli produk aiskrim lain keluaran syarikat itu dengan tawaran diskaun yang berbaloi-baloi.

Masa Bapak mula-mula sampai ke Ipoh dulu Bapak pernah datang sekali. Setelah hampir 4 tahun, semalam Bapak datang sekali lagi menjenguk.

Bapak tak lah obses sangat dengan aiskrim, sekadar nak tengok kemeriahan. Ternyata sambutan masih hangat, percuma siapa tak nak.

Bapak sempat berborak dengan Pengurus Pengeluaran kilang aiskrim itu. Ye lah harga gula pun dah naik, mana tahu harga aiskrim terpaksa naik juga.

Bersungguh-sungguh dia kata syarikat akan seada upaya pastikan harga aiskrim keluaran mereka kekal walaupun terpaksa berhadapan dengan kenaikan harga bahan mentah.

Bapak cuma tersenyum. Naik ke turun ke, kekadang je Bapak dan Orang Rumah Bapak makan aiskrim. Lainlah masa Orang Rumah Bapak mengandungkan Khalish dulu, kalau boleh hari-hari beliau nak makan aiskrim. Kan dah kena diabetes masa hamil...hehheh

Lagi gambar di imejsebuahcerita

3 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails