Translate

Sahabat Bapak

Friday, December 19, 2014

Terjah Big Bad Wolf (BBW) di dinihari

Hujung minggu lalu, Khalish dan Ilhan mengikut Mak Ngahnya bercuti di A Famosa Resort. Tinggal Bapak dan Orang Rumah Bapak berdua sahaja di rumah.

Walaupun tak perlu berebut saluran televisyen dengan Khalish yang asyik mahu menonton cerita kartun dan Ilhan pula yang ralit menyepah barang mainan di ruang tamu, rasa sunyi pula.

Sambil menonton televisyen, Bapak pandang Orang Rumah Bapak, Orang Rumah Bapak pandang Bapak. Bosan...
Tepat pukul 11 malam, Orang Rumah Bapak memberi cadangan untuk ke Big Bad Wolf (BBW). Bapak setuju je, penghujung tahun ini, bagus juga mencari ruang untuk memenuhkan kouta rebat cukai pendapatan.

Lagipun Khalish dan Ilhan tiada, rilek sikit proses nak mencari dan memilih buku. Orang kata kecil-kecil elok dididik anak-anak itu minat dengan buku tetapi Bapak rasa tak sesuai bawa dua beradik tersebut ke pesta buku yang besar macam BBW.

Boleh lari fokus dibuatnya layan karenah mereka.  Apatah lagi Bapak tak suka bawa anak-anak keluar malam-malam, kasihan mereka.. Lagipun Khalish jenis tidur awal, paling lambat pukul 10 malam dah terlentok...
Selepas memecut di Lebuh Raya SKVE dan Besraya, kami sampai di Pusat Konvensyen Mines. Bapak pegang satu raga, Orang Rumah Bapak juga pegang satu raga. Masing-masing pilih buku kesukaan sendiri dan jumpa berhampiran kaunter bayaran.

Pertama kali terjah BBW tengah-tengah malam, Bapak tengok ramai juga pengunjung. Apa nak hairan, pesta buku ni buka 24 jam. Ada juga yang kendong bayi dan seret anak-anak kecil pagi-pagi buta itu.

Sedar-sedar sudah pukul 2 pagi. Bapak tengok raga Orang Rumah Bapak penuh dengan buku tetapi kebanyakannya buku kanak-kanak lah. Sudoku kesukaannya tak dilupa .
Semata-mata nak dapatkan diskaun tambahan 5% dan beg percuma, Bapak bayar guna kad kredit Hong Leong Bank. Sambil memegang beg percuma yang bagi Bapak sekadar cukup syarat, "Minggu ini juga aku selesaikan hutang kad kredit ini...hihihi"

2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails