Translate

Sahabat Bapak

Thursday, April 11, 2013

Moh Lenjun Bukit Merah Laketown Resort

Awal tahun ini Khalish telah menyertai kelas renang. Kelas itu diadakan di Kelab Renang MBI setiap 2 minggu.

Tapi bulan lepas ekoran masalah kesihatan, kami rehatkan dia dari kelas itu  dan hanya di sambung semula pada awal bulan ini.
Bagi memastikan skil berenang Khalish tak berkarat, Bapak telah membawa dia dan adiknya, Ilhan ke Bukit Merah Laketown Resort beberapa hari lalu.

Sebelum ke Taman Air, kamu ke Taman Eko terlebih dulu. Ia lebih kurang mini zoo yang terletak di dalam hutan sekunder.
Walaupun rasanya pada masa terdekat ini, Khalish dan Ilhan telah kerap di bawa melawat haiwan seperti di Zoo Taiping dan Taman Rama-Rama dan Reptilia Melaka namun mereka tetap gembira melihat telatah haiwan di situ.

Bagi melayani permintaan Ilhan pula, kami mencuba naik skycycle yang digerakkan dengan mengunakan kayuhan tangan. Bapak jaga Ilhan, Orang Rumah Bapak jaga Khalish. Cuak juga kami apabila skycycle itu bergegar dan bergoyang sedikit setiap kali melalui selekoh dan bertembung dengan pucuk daun pokok dan buluh.
Sambil memerhati Bapak berkayuh, Ilhan mendiamkan diri dan merapatkan badannya ke dinding, gayat kot..hehehe..Selain tengok pemandangan pucuk pokok dan kandang rusa dan arnab di Taman Eko itu, dapat kami menguji ketahanan kepada kegayatan ala-ala peserta Fear Factor..hehehe..
Selepas itu Khalish dan Ilhan yang masing-masing membawa pelampung tak sabar- sabar terjun ke kolam di Taman Air.
Lepas satu kolam ke kolam di cuba. Kekadang nampak skil berenang Ilhan lagi pro dari Khalish...hehehe..
Tengah sedap-sedap bersuka ria, Bapak bekejar membawa Khalish yang sudah lama menahan untuk buang air kecil ke tandas... potong stim betul..hehehe

2 comments:

  1. bestnya, dah lama tak bwk anak2 mandi manda kat bukit merah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails