Translate

Sahabat Bapak

Sunday, March 17, 2013

Huggies Dry Pants Tukar untuk lebih senang dipakai : Cerita Ilhan

SEPERTI bapa lain yang mempunyai anak kecil, pemilihan lampin bayi pakai buang sesuai antara aspek diberi perhatian serius.

Apatah lagi Ilhan seperti juga abangnya, Khalish mempunyai kulit yang agak sensitif. Jika salah pemakaian, ruam lampin mudah terjadi.

Setelah mencuba beberapa jenama lampin bayi pakai buang, Huggies paling memikat hati kerana terbukti secara klinikal membantu menghalang ruam lampin.
Walaupun Ilhan seperti bayi lelaki lain kerap membuang air kecil, Huggies Dry tak mudah bocor sekali gus memberi keselesaan kepada dia dan kesenangan kepada ibubapa.

Harganya juga berpatutan dan memberi nilai ekonomi kerana secara purata Ilhan hanya memerlukan empat helai lampin bayi pakai buang sehari.
 Seiring dengan peredaran masa, Ilhan yang kini berusia  dua tahun semakin lasak dan suka meniru hampir setiap perbuatan dan tingkah laku abangnya, Khalish.

Dia juga mahu jadi seperti abangnya yang sudah tidak lagi memakai lampin bayi pakai buang walaupun secara praktikalnya masih belum memahami peraturan ke tandas.

Pernah sekali diikutkan kehendaknya, Ilhan dengan selamba memberitahu dia sudah chichi (buang air kecil) hanya selepas melakukan hajatnya itu di ruang tamu...huhuhu

Terpaksalah kami mengejar dia yang gemar berlari-lari anak keliling rumah selepas kali selepas mandi semata-mata mahu memakaikannya lampin bayi pakai buang.
 Penyelesaiannya kami disyorkan untuk mencuba Huggies Dry Pants. Semudah koyak, salin dan lepas dalam tempoh kurang 30 saat.

Tambah Ilhan suka, dia menganggap lampin jenis itu saling tak ubah seperti seluar dalam yang dipakaikan kepada abangnya, Khalish. Tak hairanlah Ilhan memanggil Huggies Dry Pants sebagai Spender Huggies.

Bangga dia memakai Huggies Dry Pants kerana terasa dilayan seperti kanak-kanak besar seperti abangnya..hehehe…

Manfaat penggunaan Huggies Dry Pants semakin ketara sewaktu satu demi satu keluarga kami termasuk Ilhan terganggu kesihatan sehingga terpaksa ditahan di dalam wad hospital baru-baru ini.

Orang Rumah Bapak berperang untuk memastikan dia kekal ceria bagi membolehkan Ilhan mahu menerima rawatan dengan selesa agar kesihatannya cepat pulih.
Dengan hanya memakai Huggies Dry Pants, Koyak, Salin dan Lepas, Ilhan gembira bermain biarpun seorang diri.

Dengan ralit bermain, dia melupakan sedikit kesakitan dan kurang merengek. Senario itu telah membuatkan kesihatannya pulih dengan segera. Alhamdulillah...
Bolehlah Orang Rumah Bapak memberi tumpuan lebih kepada Khalish dan Bapak yang turut jatuh sakit.

Memang Huggies Dry Pants, Tukar untuk lebih senang dipakai!


Kawan-kawan kalau mahu dapatkan sampel percuma, boleh pohon di http://www.huggies-community/request-a-sample.aspx

Makluman lanjut boleh didapati di www.facebook.com/Huggies.Malaysia

nota :  Ini adalah Posting Tajaan

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails