Translate

Sahabat Bapak

Thursday, October 4, 2012

Nasi Arab Malika Saba

Orang Rumah Bapak minat makan nasi Arab. Khalish dan Ilhan apatah lagi. Tapi di Ipoh ni pilihan restoran nasi Arab tidak begitu banyak.
Dalam dua tiga restoran nasi Arab yang pernah kami pergi, rasanya yang paling menepati selera di Restoran Malika Saba yang terletak di Greentown. Lokasinya taklah berapa strategik, di belakang Hotel Syuen dan berdekatan bangunan Majlis Bandaraya Ipoh (MBI).

Kunjungan pertama pada bulan Ramadan lalu boleh dikatakan tak kena pada situasi dan masa. Bapak dan Orang Rumah Bapak melopong memerhati gelagat orang berebut makanan.

Peel lebih dari dua keluarga mengatur strategi mengarahkan ahli keluarganya mengepung meja hidangan buffet untuk memonopoli sajian utama, pencuci mulut, minuman dan pembuka selera agak menggelikan hati jika difikirkan semula.
Yang penting makanan yang ada dapat disapu tanpa mengira mampu dihabiskan atau tidak, akhirnya semua hidangan licin tanpa mampu diisi semula oleh pengusaha restoran walaun azan Maghbrib belum habis berkumandang.

Nasib baik kami sempat juga menjamah makanan walaupun perlu dikongsi saiz dua hidangan tersebut perlu dikongsi bersama Khalish dan Ilhan.

Sebab tak puas hati dan mahu menikmati semula hidangan nasi Arab Malika Saba dengan suasana lebih tenang kami berkunjung semula ke restoran tersebut baru-baru ini.

Kali ini kami memesan nasi kapsya biri-biri, nasi haneeth biri-biri, mix grill, teh Arab dan teh O lemon. Semuanya berharga RM54.
 Khalish dan Ilhan yang agak cerewet dengan nasi berselera menjamah sebahagian nasi kapsya dan haneeth yang diisi dalam pinggan masing-masing.

Mix grill juga sedap kecuali ketulan kebab daging yang agak masin sedikit. Strategi Bapak memesan teh Arab berjaya kerana tidak menarik minat Khalish dan Ilhan mengongsinya.
Mereka kalau jumpa air sedap dan manis, air itulah ralit diminum sampai habis sedangkan hidangan sajian utama tak sampai lagi...

4 comments:

  1. RM54 untuk skali makan? Hurrmmmm...

    ReplyDelete
    Replies

    1. tu untuk satu sajian pembuka selera, dua sajian utama dan dua minuman. sesekali xpe kot..

      Delete
  2. rasanyer RM54 tuh berbaloi la with 2 main dishes gitew kannn...kalau kat KL dgn menu mcm tuh kat Al-Rawsha x dapek derr..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye. betul tu, kalu kt KL memang x dapat rate tu..heheh

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails