Translate

Sahabat Bapak

Saturday, May 14, 2011

Dua tahun bersama Khalish

Ini entry tertunda dua hari setelah blogspot buat perangai...
12 Mei, Khalish genap dua tahun. 48 bulan yang penuh warna-warni dan mengujakan melihat permata sulung Bapak ni membesar.

Ulang tahun kedua Khalish bermula dengan dibawa pergi ke Klinik Desa untuk pemeriksaan kesihatan dan pertumbuhan. Alhamdulillah semuanya berkembang baik cuma berat badannya susut 400 gram kepada 11.1 kg. Begitupun masih di dalam julat normal.

Memang sekarang ni Khalish memilih selera, dia kurang nak makan nasi tetapi kalau pasta, makaroni, mee dan bihun tu laju je. (tapi kalau hari-hari masak makanan kegemaran dia, perut Melayu ayah dan ibu pula tak tahan...heheh) Selain itu, Khalish juga lebih gemarkan snek seperti biskut, buah-buahan dan keropok ikan.
Selepas itu, kami mengambil kek cawan yang ditempah khas oleh Orang Rumah Bapak daripada Sis Lea. Tersengih Khalish tengok kek cawan tu ada foto Upin & Ipin. Sebelum dimakan, dicium berkali-kali imej Upin & Ipin itu...hheheh..
Kami buat sambutan kecil-kecilan di Taman Rekreasi Sultan Abdul Aziz (Padang Polo). Fokus Khalish hilang sekejap, lebih teruja nak bermain gelungsur dan buaian daripada makan kek...hehe..
Selepas itu kami belanja Khalish menu Bangers & Mash Kenny Rogers. Sosej, keju, kentang putar, pasta dan buah-buahan, semuanya kegemaran Khalish.

6 comments:

  1. hepi beday khalish... semoga sihat selalu... suke nya dn pasta ye... ;p

    ReplyDelete
  2. Maria,

    terima kasih bg pihak Khalish. yup, dia memang suka makan pasta, ikut sapa ntah...heheh

    ReplyDelete
  3. Hans,

    sekejap je dua tahun...

    ReplyDelete
  4. Happy Belated Birthday to Khalish!Tak terasa masa berlalu... dah 2 tahun umur Khalish!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails