Translate

Sahabat Bapak

Monday, August 2, 2010

Petang Yang Blur III



Baru-baru ini Bapak menghadiri kursus anjuran syarikat. Sebenarnya kursus tu dah dua kali ditangguhkan, mula-mula cadang nak buat di Pahang kemudian di Negeri Sembilan dan akhirnya di Selangor. Makin lama makin dekat...heheh

Bapak siap buat lawak dengan Orang Rumah Bapak, kalau panggilan kali ketiga ini pun ditangguhkan juga, alamatnya kursus tu mungkin bakal diadakan di hadapan rumah kami di Ipoh ni..hehheh...

Kebetulan lokasi kursus sama daerah dengan rumah orang tua Bapak. Alhamdulillah, boleh kami ziarah Mama yang kebetulan pada masa itu baru keluar dari hospital.

Boleh Nenda dan Atuknya lepaskan rindu pada Khalish yang kini sudah pandai berjalan. Selesai kursus, Bapak ambik cuti dua hari untuk bersama keluarga sebelum pulang ke Ipoh.

Dipendekkan cerita, malam pada hari Bapak pulang dari kursus, Bapak terpecahkan termos ketika sedang membuat susu Khalish. Dah pecah kenalah beli termos baru.

Orang Rumah Bapak pun ambil kesempatan ajak Bapak beli termos baru kat Mid Valley (setakat beli termos pun nak ke Mid Valley...heheh)

Kami keluar dalam pukul 3 petang, Bapak yang sedang lepak atas katil, terus main sarung jersi Itali (perhatian Bapak bukan Italian fan, tapi sejak ada nasihat elakkan pakai jersi Man U, Bapak cari alternatif lain...)
Bapak hidupkan enjin kereta dan kami pun menuju ke Mid Valley yang jaraknya cuma kira-kira 7 km dari rumah orang tua Bapak.

Setelah ambil gambar tempat parkir dengan kamera bimbit (bukan apa, takut menggagau mencari balik nanti), kami menuju ke lif.

Sepanjang perjalanan ke lif, ramai yang memandang Bapak. Dalam lif pun ada yang sengih-sengih tengok Bapak. Bapak macam biasa buat tak reti je...heheh

Orang Rumah Bapak yang perasan mula menjeling kat Bapak. Sebaik sahaja kami melangkah keluar setelah pintu lif dibuka, pantas Bapak dicubit oleh Orang Rumah Bapak.

"Apa ni, biarlah diorang tengok. Bukannya B ngorat awek-awek tu pun," kata Bapak.

"Tengok baju tu, pakai terbalik. Camne boleh tak perasan ni? malu tau," balas Orang Rumah Bapak.

Apabila Bapak tengok betul-betul, alamak betul lah jersi yang disarungi ni terbalik. Apa lagi Bapak cepat-cepat cari bilik air untuk salin baju semula.

Keluar bilik air, Bapak tergelak-gelak sorang, Orang Rumah Bapak mengeleng-geleng kepala dan Khalish pula yang baru 'mendapat kaki' asyik meronta-ronta mahu melepaskan diri daripada ibunya untuk berjalan-jalan....

4 comments:

  1. haha...tak tertahan tu..baju terbalik....

    ReplyDelete
  2. hehehehe....padanla orang dok perati ye...Moral of the story..lain kali nak pakai baju, belek dulu habis-habisan supaya tak pakai baju terbalik..

    ReplyDelete
  3. Naman,

    tu la pasal kalau buat Mid Valley cam kedai runcit je..hahah

    ReplyDelete
  4. Kak Tirana,

    masa tu tengah mamai, maklumlah pas Zuhur ngan makan tengah hari..pepaham je la..hahah...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails