Translate

Sahabat Bapak

Monday, August 10, 2009

Good Lesson 4 Man United


FA Cup winners Chelsea beat Premier League champions Manchester United 4-1 in a penalty shoot-out to win the Community Shield at Wembley. Wayne Rooney's last minute goal gave the Red Devils a 2-2 draw in normal time and ensured the game went to spot kicks.

Bapak : Perlawanan 'pemanas badan' yang cukup memberansangkan bagi menghadapi saingan Premier League yang akan bermula minggu depan.

Pemain Man United terbaik pada malam ni adalah Nani yang beraksi cemerlang sebelum dikeluarkan pada minit 62 kerana kecederaan. Selain menjaringkan gol pertama, dia berjaya memainkan peranan menguasai bahagian tengah dan membantu bahagian serangan, tugas yang ditinggalkan Ronaldo.

Ronney mula mendapatkan rentak gol dengan menjaringkan gol persamaan pada minit-minit terakhir. Dia perlu mendapatkan semula sentuhan gol kerana pada musim ini kerana peranannya sudah lebih kepada penyerang utama berbanding attacking midfielder pada musim terdahulu.

Berbatov pula masih belum menemui sudahan berbisanya. Owen yang dimasukkan sebagai pemain gantian pula dalam proses penyesuaian diri.

Ketiadaan Vidic akibat kecederaan menyebabkan pertahanan agak goyah dan kadang-kala melakukan kesilapan mudah. Foster pula perlu banyak belajar jika ingin menggantikan posisi Van Der Saar yang dijadual bersara akhir musim ini.

2 comments:

  1. Naman :

    rasanye persoalan pasal referee tue Naman dah jawab...hehhe..

    pendapat Bapak sama ngan my Gaffer, Ferguson

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails