Translate

Sahabat Bapak

Tuesday, May 21, 2013

4 tahun bersama Khalish

Khalish genap berusia empat tahun pada 12 Mei lalu. Alhamdulillah, terasa macam cepat je masa terlalu. Dari saiz kakinya berukuran dua jari dewasa, dia kini sudah memasuki tadika dan semakin lasak dan keletah bercakap.

'Demand'nya boleh tahan juga, awal-awal Khalish pesan ulang tahun kelahirannya kali ini dia mahu kek hari lahir, belon, topi kertas dan 'silap mata' (sebenarnya bermaksud permainan-permainan untuk sambutan hari lahir).
Agak lucu juga Khalish minta kek berdekorasi lori sampah (momen lori memunggut sampah di hadapan rumah merupakan antara kesukaan dia) atau lalat (pengaruh kartun Oggy and The Cockroaches)... Sudah pastilah tidak akan Bapak dan Orang Rumah Bapak tunaikan...heheheh

Kebetulan Khalish masih di kampung setelah mengikut ibunya yang mengambil kesempatan bercuti lama sempena hari pengundi PRU-13 tempoh hari, kami menyambut sambutan hari lahir dia keempat di sana.
Alang-alang itu, sambutan hari lahir Khalish disambut bersama mak sunya (adik bongsu Orang Rumah Bapak), Umai yang kebetulan jatuh satu hari sebelum itu.

Dua hari kemudian,  kami meraikan ulang tahun kelahiran Khalish buat kali kedua sewaktu kami singgah ke rumah orang tua Bapak di Petaling Jaya sebelum pulang ke Ipoh,
Kali ini Khalish dijamu dengan chicken chop oleh Atuk dan Nenda dia di sebuah restoran.

Sambutan ketiga ulang tahun kelahiran Khalish keempat pula di sambut bersama-sama kawan-kawannya di tadika. Atas persetujuan guru tadikanya, kami menumpang sambutan Hari Guru yang pada 16 Mei lalu.
Dah niat Bapak dan Orang Rumah Bapak beri sedikit goodies kepada semua murid di tadika itu. Kami tempah kek cawan coklat dan strawberi, yang lelaki latar gambar Ben 10 dan Ultraman manakala yang perempuan pula Babies.

Semoga Khalish membesar sebagai anak yang soleh dan sihat....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails