Translate

Sahabat Bapak

Thursday, November 11, 2010

Perginya Shamrin Fotograf...

Penyanyi utama kumpulan Fotograf, Shamrin meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital selepas rebah ketika bermain bola sepak.

Shamrin atau nama sebenarnya, Mohd. Shamrin Abd. Samad,45, ketika itu baru 15 minit beraksi untuk pasukan artis Malaysia dalam perlawanan persahabatan menentang pasukan MAA Insurance di Padang Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru pada kira-kira 6.30 petang tadi.

Seingat Bapak dia bukanlah orang pertama yang meninggal dunia ketika sedang bermain bola sepak atau bersukan, antaranya :

a) Marc Vivian Foe, pemain Cameroon mati di atas padang ketika perlawanan Piala Konfenderasi pada tahun 2002.

b) Miklos Feher pemain yang berasal dari Hungary yang bermain untuk kelab Benfica (Portugal) mati ketika berusia 24 tahun pada 2006

c) Pemain kelab Seville dari Sepanyol, Antonio Puerta, 22, ketika sedang beraksi dalam satu perlawanan Liga Sepanyol menentang kelab Getafe pada 2007.

d) Bintang bola sepak Singapura era '70-an, Dollah Kassim, 61, meninggal dunia bulan lalu setelah koma selama setahun selepas rebah akibat serangan jantung semasa beraksi dengan pasukan Veteran Singapura menentang Veteran Selangor di Stadium Jalan Besar pada 4 Oktober 2009.

Manakala bekas Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Razali Ismail, 59, meninggal dunia ketika sedang bermain badminton di Institut Aminuddin Baki (IAB), Genting Highlands pada 2008.

Biasanya ia disebabkan serangan jantung mengejut yang berlaku kepada aktiviti memerlukan pecutan kemudian berhenti secara mengejut.

Individu berusia 35 tahun ke atas lebih terdedah kepada risiko serangan jantung lebih tinggi namun ia juga bergantung kepada tahap kesihatan seseorang seperti paras kolestrol atau menghidap penyakit jantung koronari.

Apa pun takziah buat keluarga arwah Shamrin. al-Fatihah...

4 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails