Translate

Sahabat Bapak

Wednesday, December 30, 2009

LWOT lagi...

Kami ke Lost World of Tambun (LWOT) lagi. Kali ini bersama Umai.

Berbeza dengan kunjungan pertama kira-kira sebulan lalu, kali ini lebih menyeluruh, hampir semua kawasan di dalam taman tema air itu kami jelajahi.

Selepas lawatan rutin di beberapa tempat seperti Petting Zoo dan Lembah Harimau, Bapak dan Orang Rumah Bapak sempat mengayuh kenderaan air berbentuk angsa bersama-sama di sebuah tasik di situ.

Ala-ala Romantik...heheh.. padahal masa bercinta dulu tak pernah buat pun...heheh.. ye la bila lagikan, sementara ada Umai untuk menjaga Khalish yang sedang lena di dalam strollernya..heheh

Selepas itu, adegan berenang pula. Hanya Bapak dan Khalish sahaja bermain air sedangkan Orang Rumah Bapak dan Umai enggan membasahkan diri.

Khalish yang mula-mula rilek lama-lama seriau dan takut apabila berendam di dalam air di salam satu kolam yang terdapat di taman tema air itu.

Dia memegang Bapak dengan kuat dan tidak lama kemudian mula menangis. Bapak cuba menenangkan Khalish dengan mengajar dia beberapa asas berenang tapi tangisannya semakin kuat selepas itu.
Akhirnya kami keluar dari kolam tersebut dan membawa Khalish yang meronta-ronta mencari ibunya.

Dalam perjalanan menuju ke arah Orang Rumah Bapak tiba-tiba Khalish senyap. Tahu-tahu sahaja dada Bapak dibasahi cecair yang panas.

"Air mutlak, air mutlak," jerit Bapak kepada Orang Rumah Bapak.

Beliau cuma ketawa kecil manakala Khalish walaupun masih pucat, dia buat-buat muka sardin.

Lagi gambar di imejcerita

2 comments:

  1. Besor dah anak bapak sorang tu yer. Sekarang ni takut la. tunggu sok besor sikit lagi, pantang nampak air, pool ke, pantai ke, nak swim-swim ajer.

    ReplyDelete
  2. Abu Aiman,

    Bapak pun rasa cam tu juga..hehhe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails