Translate

Sahabat Bapak

Monday, November 30, 2009

Aidiladha Bapak

Kita hanya merancang Allah jua yang menentukannya.

Aidiladha tahun ini sepatutnya giliran rumah keluarga Orang Rumah Bapak di Melaka. Bagaimanapun ketetapan bagaikan berubah setelah pelbagai rancangan telah diatur untuk sambutan Hari Raya Korban kali ini.

Mula-mula keluarga mertua Bapak bercadang untuk menyambutnya di rumah Bapak di Perak. Namun ia terpaksa dibatalkan atas sebab tertentu termasuk adik keempat Orang Rumah Bapak, Azam masih perlu menjalani tiga lagi kertas peperiksaan SPM selepas Aidiladha.

Sehubungan itu ia kembali kepada rancangan asal untuk menyambutnya di Melaka selama empat hari. Bagaimanapun oleh kerana tahap kesihatan Mama masih belum memuaskan, Bapak dan Orang Rumah Bapak sepakat memutuskan dua hari awal di Melaka, dua hari selepas itu di PJ.

Namun pabila tiba Aidiladha, kami beraya di PJ. Rancangan berubah pada saat-saat akhir, selepas Bapak dapat perutusan perlu berkursus selama tiga hari dari 4 hingga 6 Disember ini.

Orang Rumah Bapak mahu lepak di kampung semasa Bapak berkursus. Oleh itu selepas beraya di PJ baru kami balik Melaka. Untunglah Bapak, Aidilfitri dan Aidiladha tahun ini semuanya di PJ..heheh

Apapun apa yang berlaku ada hikmahnya. Kami diberi kesempatan meraikan ulang tahun kelahiran Ayah ke-52 pada 26 November lalu (yang dilewatkan sehari untuk memberi ruang semua ahli keluarga berkumpul).

Sampai di Melaka pula, kami sempat menghadiri kenduri kesyukuran sempena ulang tahun kelahiran adik keempat dan bongsu Orang Rumah Bapak, Azam dan Umai yang kebetulan kedua-duanya dilahirkan pada 10 Zulhijjah.
Bapak kembali ke Ipoh semalam tanpa Orang Rumah Bapak dan Khalish. Bapak akan pulang mengambil mereka selepas kursus tamat.

2 comments:

  1. Belum terlambat ye..kak tirana nak ucapkan selamat hari raya aidil adha buat bapak sekeluarga..

    ReplyDelete
  2. Kak Tirana,

    Selamat Aidiladha juga buat Kak Tirana sekeluarga!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails