Translate

Sahabat Bapak

Sunday, January 6, 2013

Hari pertama Khalish ke tadika

Sejak berumur dua tahun setengah, Khalish sering menyatakan keinginannya untuk bersekolah. (maksud dia nak masuk tadika la tu..hehehe)

 Mungkin kerana pengaruh siri animasi Upin Ipin yang sering ditontonnya. Apatah lagi kebetulan ada sebuah tadika berhampiran dengan rumah kami.

Tahun lalu sewaktu Khalish berusia 3 tahun, kami pernah berkunjung ke tadika tersebut. Seperti dijangka, Khalish tak di terima masuk kerana faktor umur. Namun sempat juga Khalish di beri peluang merasai suasana di dalam bilik darjah selama hampir 10 minit.

Bapak dan Orang Rumah Bapak berkenan dengan tadika terbabit kerana menggunakan sistem pembelajaran Bacalah Anakku, kaedah sama yang kami kenalkan kepada Khalish dan Ilhan.

28 Disember lepas Khalish berorentasi dan 2 Januari lalu dia mula memasuki tadika. Ilhan macam tak boleh terima lagi waktu paginya dia akan berseorangan tanpa abangnya.

 Setiap pagi, dia akan bangun awal untuk sama-sama menghantar Khalish ke tadika.Pantang ada peluang, dia meluru masuk ke dalam kelas dan bilik permainan untuk belajar dan bermain bersama abangnya dan murid-murid lain.

Terpaksa cikgu tadika memujuk :
"Adik (Ilhan) baru 2 tahun, dah 4 tahun baru datang masuk tadika," katanya..hehehe...

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails